اعتماد به معاد

 



اعتماد به معاد و اثرات تربيتي آن‏ 


در انديشه خدا باوران، بر خلاف منطق مادي گرايان، انسان داراي مبدأ معاد است و مرگ دريچه‏اي به سوي زندگي تازه و گذرگاهي براي حيات نوين مي‏باشد و وجود مبدأ براي انسان، راه خداشناسي را هموار و وجود معاد، هدف خلقت را ترسيم مي‏كند.اعتماد به معاد يكي از اصول و اساس دين اسلام است و پيروان شرايع گذاشته نيز بدان معتقد بودند و اين اعتماد، از لحاظ روحي و رواني تأثير بسزايي در فرد و جامعه مي‏گذارد، براي آشنايي بيشتر با ابعاد تربيتي معاد به برخي از آنها اشاره مي‏كنيم.1- هدفمند شدن زندگي‏امروزه سرمايه داري افسار گسيخته، با هدف سود بيشتر و الگوي مصرف بي حد و مرز، انديشه غلط مادي گرايي را ترويج و پروش داده است، در نتيجه آن انسان‏ها نيز تمام تلاش خود را صرف رسيدن به مقام و آرزوهاي دنيوي مي‏كنند تا خواسته‏هاي هوي و هوس و نفس سركش را ارضا كنند، 
ادامه نوشته

ایا واقعا جهان اخرت پایان ندارد؟پس سرنوشت جهان اخرت چیست؟


                ایا واقعا جهان اخرت پایان ندارد؟پس سرنوشت جهان اخرت چیست؟                    [عکس: 51gqit7hnacb97a87fyn.jpg]
انسان براي زندگي دائمي آفريده شده است. او پس از آفرينش در سه جهان زندگي مي‏کند: دنيا، عالم برزخ و جهان آخرت. انسان به دنيا مي‏آيد، در اين جا نشو و نما مي‏کند و براي زندگي در جهان ديگر زاد و توشه تهيه مي‏نمايد.
زندگي جاويدان يکي از آرزوهاي مهم بشر است. هيچ کس نمي‏تواند اين حقيقت را انکار کند که از مرگ به معني "نيستي" گريزان است و خواهان طول عمر، کوشش براي به دست آوردن "اکسير جواني" و اظهار علاقه به يافتن "سرچشمه آب حيات" مي‏باشد.
ادامه نوشته

 
بسيجي يعني امام علي عليه السلام
هرگاه فردي يا افرادي در هر پست و مقام به تأسي از فرهنگ و تفكر بسيج به اوامر ولايت عمل نمودند يقيناً خدماتشان به ملت قدرشناس ايران اسلامي ماندگار گرديده و موفقيت هاي پي در پي را دركارنامه ولايتمداري خود ثبت نمودند و برعكس هرگاه از تدابير امامت امت و پيشواي ملت غافل گرديدند نه تنها مردم آنها را همراهي نكردند، بلكه پشتوانه مردمي خويش را از دست دادند.

گناهان كبيره

گناه چيست؟

 «گناه» عملي است كه با اراده و رضايت الهي در تضاد بوده ، با ايجاد نوعي “ تاريكي" معنوي در نفس انسان، آدمى را از خداي متعال كه "نور" آسمانها و زمين است، دور مى‏سازد و به عبارت ديگر، موجب بازماندن وى از كمال و قرب به خدا مى‏گردد.

تعيين اين كه چه چيزي گناه است و چه چيزي ثواب از طريق كتاب و سنت مقدور است، زيرا در بسياري از موارد، گناه بودن عملي قابل تشخيص عقلاني نيست و خداي متعال است كه اين موارد را به اقتضاي علم و حكمت مطلق خود، از طريق وحي و دين، براي بشر بيان نموده است.


ادامه نوشته


در روایات آمده که ولی عصر(عج) زمانی ظهور می‌کند که زمین پر از ستم شود، اما معنای این روایت‌ها چنین نیست که پر شدن جهان از ظلم و ستم، علت ظهور است، بلکه می‌فرماید: هنگام ظهور وضع جهان چنین خواهد بود.

 

 

ادامه نوشته

شیعه بودن ما، از ادعا تا عمل

اندکی به نماز و ارتباط با او ارزش و بهای بیشتری دهیم، لحظات را قدر بدانیم و استفاده کنیم. ناگفته نماند که عبادت‌های حضرت امیر(علیه السلام) را از ما نخواسته اند، اما خواسته اند که به آن حضرت نزدیک شویم، محرمات را ترک کنیم و به واجبات عمل نماییم.
 
ادامه نوشته

 
 
ادامه نوشته

آثار سبک شمردن نماز در کلام پیامبرأعظم

از پدرم رسول خدا (صلّى الله علیه وآله) درباره مردان و زنانى كه در نمازشان سستى و سهل انگارى مى كنند، پرسیدم. فرمودند: هر زن و مردى كه در امر نماز، سستى و سهل انگارى داشته باشد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا مى­گرداند.
 
ادامه نوشته

آیت الله بهجت: شیطان کو؟ تا دستش را بشکنم؟


ك‌بار پس از نماز در بین راه مسجد و منزل بودیم كه بنده خدایی به همراه ایشان آمد و با اصرار می گفت كه من می‌خواهم آدم بشوم ولی نمی‌شود، آقا فرمودند: چه کسی نمی گذارد؟ گفت: شیطان. حضرت استاد ناگهان با تغیّر به سوی او روی گردانیده و فرمودند: كو؟ کجاست؟ بنده خدا گفت کی؟ ایشان گفت: شیطان کو؟! تا دستش را بشكنم، كوش؟ و ادامه داد: شیطان كاری ازش می‌آید؟ خودت نمی‌خواهی، خودت را درست كن!

روی همین برخورد، یك مقدار توجّه كنیم! ما خودمون خراب می‌كنیم، و  دنبال هواهای نفسانی می‌رویم و بعد خراب می‌شود. وقتی كه خراب شد و آلوده شدیم، بنا می كنیم به پیداكردن یك شخص به نام شیطان كه بندازیم گردنش، و یا می‌گوییم ما را خوب تربیت نكردند، ما را عقده‌ای بار آوردند، كمبود محبّت داشتیم. ممكن است بعضی از این‌ها درست باشد، ولی این‌طور هم نیست كه ما هر خراب كاری کردیم بتوانیم بیندازیم گردن یك شخص یا یك گروهی و یا عده‌ای و یا محیط و وراثت و ... . البته همه آن‌ها بی‌تأثیر نیستند ولی این‌طور هم نیست كه همه انحرافات ما را گردن بگیرند بالاخره ما دارای حقّ اختیار و امتیاز نیز هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی

احادیث گریه بر امام حسین (علیه السلام)

رسول خدا(ص): فاطمه جان !روز قیامت هر چشمى گریان است؛ مگر چشمى که در مصیبت و عزاى حسین گریسته باشد، که آن چشم در قیامت خندان است و به نعمت هاى بهشتى مژده داده مى شود.

 

پیامبر اعظم صلّى اللّه علیه و آله
1. براى شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.

جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556

 

ادامه نوشته

چرا موسیقی در اسلام حرام است؟!

دکتر آلکسیس کارل فیزیولوژیست معروف فرانسوی می نویسد:به طور کلی موسیقی را باید د ر ردیف مواد مخدر شناخت زیرا آثار تخدیری آن به هیچ وجه قابل انکار نیست..تخدیر انواع و اقسامی دارد وبشر میتواند از راههای مختلف اعصابش را تخدیر کند.گاهی به وسله خوردن مثل نوشابه های الکلی گاهی به وسیله استنشاق بینی مانند گرد هروئین اعصاب رار تخدیر میکند.و بسیاری دیگر نیز از طریق تزریق مواد مخدر انجام میشود.

تخدیر از طریق شنوایی

گاهی هم مخدر از مجرای گوش وارد می شود و در اعصاب اثر تخدیری می گذارد و زمانی آنچنان شدید می شود که انسان را مانند افراد بهت زده از حال طبیعی خارج می کند و توجه او را از همه چیز سلب می کند.با این توجه تصدیق می کنید که موسیقی مخدری بیش نیست و تمام عیب های یک ماده مخدر را دارد.

اصولا لذتی که از موسیقی می برید به خاطر همبین اثر تخدیری است.و گاهی این اثر به قدری قوی است که انسان عقل و هوش را از دست می دهد و دست به حرکات غیر عادی میزند.و چه بسا و قتی تحت تاثیر کشش های صوتی قرار گرفت و اسیر جذبه آهنگهای تند گردید بسیاری از اعمال ناشایست که در حالت عادی شایسته خود نمی داند مرتکب می گردد.

وهر فر بیداری توجه دارد که رقصهای دسته جمعی  و شب نشینی های که مردان بیگانه با زنان بیگانه به پایکوبی و دست افشانی مشغول می شوند همیشه با آهنگهای تند بوده است.

جای گفتگو نیست که از روز نخست الکل و موسیقی از بزرگترین وسیله هوسرانی برای مردان و زنان شهوتران بوده است و در ست است که اسلام هرگز انسان ها را از لذایذ طبیعی منع نمی کند ولی ار آن لذایذ زود گذر که از طریق مخرب اعصاب و تحریک غرایز شهوانی پیدا می شود جاوگیری می کند

حق با علی

 

باحجابان بی حیا

به گزارش چارقد، ارتباطات غیر کلامی” وجه مهمی از ارتباطات انسانی است. بر خلاف پندار عمومی ارتباط‌گران که در آن وجه کلامی ارتباط از اهمیت و اولویت بالاتری برخوردار است، دانش ارتباط‌شناسی و ذهنیت متخصصین این عرصه، وجه غیرکلامی ارتباط را جدّی‌تر و با اهمیت‌تر از وجه کلامی می‌شناسد.

الف نوشت: اعتبار والای ارتباطات غیر کلامی‌در نزد ارتباط‌شناسان برآمده از چند علت عمده است:

الف) برآوردها نشان می‌دهد که حداقل ۸۰ درصد پیام‌های رد و بدل شده میان افراد یک جامعه از طریق ارتباطات غیر کلامی و حداکثر ۲۰درصد از طریق ارتباطات کلامی مبادله می‌شود. از این جهت ارتباط غیر کلامی، طفیلی ارتباط کلامی نیست و بلکه خود، به تنهایی، اثر یک پیام را می‌رساند. ۲- بررسی‌ها نشان می‌دهد که در موقعیت‌هایی که پیام‌های کلامی و غیر کلامی یک فرد متعارض به نظر می‌رسد، دریافت‌کنندگان پیام بیشتر به وجوه غیر کلامی ارتباط اعتماد و اتکا می‌کنند. زیرا هر ارتباط‌گر معمولی به خوبی می‌داند که پنهان‌کردن و نیز وانمود کردن نشانه‌های غیر کلامی بسیار دشوارتر از پنهان نمودن نشانه‌های کلامی است.

ب) گونه شناسی “ارتباطات غیر کلامی” یکی از مباحث جذاب و دقیق در دانش ارتباط‌شناسی است. ارتباط‌شناسان حداقل هشت‌ گونه ارتباط غیر کلامی را شناسایی کرده‌اند که برخی از آنها مثل “زبان بدن” خود به شعب گوناگونی تقسیم می‌شود. این دسته‌بندی‌های علمی دقیق به مراتب از ذهنیت عمومی ارتباط‌گران در خصوص انواع ارتباطات غیرکلامی توسعه‌یافته‌تر است. عموم ارتباطگران علی‌رغم بهره‌برداری از دامنه گسترده و متنوع روابط غیر کلامی اما همواره به وسعت مکانیزم‌های غیر کلامی خود، خودآگاه نیستند.

ج)”زبان بدن” مهم‌ترین گونه ارتباطات غیرکلامی است که خود شامل حداقل ۶ مقوله دیگر می‌شود. این مقولات که در چارچوب ارتباط‌شناسی هر کدام ذیل یک عنوانی تخصصی و علمی شناخته می‌شوند عبارتند از:

۱- تماثیل(Emblems)؛ مثل زبان اشاره مورد استفاده ناشنوایان، ژست‌های مورد استفاده کارکنان پشت صحنه تلویزیون و علامت‌هایی که بین دو شناگر در آب ردّ و بدل می‌شود.

۲- مصوّرها(ILLUSTVATORS)؛ حرکات اندام بدن همراه گفتار هستند که برای کمک به توصیف آنچه که گفته می‌شود و دنبال نمودن جهت گفتار مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلاً هنگامی که به “علی” می‌گوییم: از در برو بیرون، با دست به سوی درب اشاره می‌کنیم.

۳- نمایش‌های عاطفی (affect displays)؛ ژست‌های چهرهای که احساسات و عواطفی نظیر غم با شادی را نشان می‌دهند ابرو و پلک را بالا و پایین انداختن، نمونه‌هایی از نمایش‌های عاطفی هستند.

۴- تعدیل‌گرها(Adaptors)؛ حرکاتی که همراه با احساس خستگی و بی‌حوصلگی بروز می‌کنند: انگشت روی میز زدن و پا بر روی زمین کوبیدن به هنگام انتظار بیش از حد برای رسیدن طرف ملاقات و نمونه‌هایی از آن دست.

۵- منظم‌کننده(Regulators)؛ سر تکان دادن؛ حرکات چشم و تغییرات بدنی همه منظم‌کننده‌هایی هستند که برای تشویق به جهت انجام دادن یا بازداشتن از کاری استفاده می‌شود.

۶- طرز قرار گرفتن، طرز راه رفتن، طرز ایستادن؛ مثلاً پاسداران خطوط هوایی می آموزند که بسیاری از افراد مشکوک را از طرز راه رفتن آنها تشخیص دهند.

۷- چهره و چشم‌ها: چشم‌ها از میان کلیه وجوه ظاهری ما، آشکارسازترند. چشم‌ها برخلاف سایر اندام بدن، خود بخشی از مغز هستند. بر اساس نظریه‌ای به نام “مردمک‌سنجی” (pupilometrics)، وقتی چشم‌ها روی چیزی مطلوب و لذتبخشی متمرکز می‌شوند، مردمک‌ها گشاد و وقتی روی چیزی ناراحت‌کننده متمرکز باشند، تنگ می‌شوند؛ آموزگاران خبره و باتجربه اغلب به مردمک‌های چشمان دانش‌آموزان خود می‌نگرند تا کشف کنند که آیا آنها به درس یا موضوع کلاس علاقه دارند یا نه. مثلاً ۹۰ درصد از افرادی که به سمت بالا و چپ نگاه میکنند در حال به خاطر آوردن مطلبی هستند. اگر چشم‌ها به طرف بالا و سمت راست دوخته شده باشد به معنای این است که شخص در حال فکر کردن به آینده است!

د) دامنه ارتباطات غیرکلامی البته از زبان بدن (body language) فراتر است و موارد بیشتری را شامل می‌شود: ۱- صداهای آوایی (paravo calics)؛ به کلیه جلوه‌های صوتی که همراه کلمات ایجاد می‌شود، نظیر تُن صدا، شبه اصوات می‌گوییم. سرعت، قدرت، طنین، مکث و شدت صدا، همه معنایی خاص دارند.

۲- فضا(مجاورت) (proxemic)؛ افراد بخشی از پیام‌های خود را از طریق حفظ محدوده خاصی از حریم فیزیکی و حساسیت نسبت بدان منتقل می‌کنند. هرچند که میزان حریم خصوصی و عمومی فرد در فرهنگ‌های مختلف به یک مقدار نیست اما در همه جوامع، حریم و فاصله دارای معنای ارتباطی و فرهنگی است. بدین جهت میزان حریم بین دو فرد میتواند شاخص گویایی برای سنجش کیفیت روابط آنها محسوب گردد. هر چقدر حریم کمتر باشد، صمیمیت بیشتر و هر چقدر فاصله بیشتر باشد گویای صمیمیت کمتر است.

۳-”شامّه”؛ یکی از انواع بسیار مؤثر و جذاب ارتباطات غیرکلامی است. “بوها” چه انواع طبیعی بوی بدن و دهان و چه انواع مصنوعی، عطرها و ادکلن‌ها، از جایگاه بسیار مهمی در ارتباطات انسانی برخوردارند.

۴-زیبایی‌شناسی(Aesthetics)؛ انتقال یک پیام یا حالت از طریق رنگ یا موسیقی، زیبایی‌شناسی نامیده می‌شود. موسیقی می‌تواند موجب افزایش توجه شنونده یا دلزدگی و خستگی او شود. رنگ‌ها نیز بر اشخاص اثر میگذارد و بسیاری از موسسات فرهنگی و رسانه‌ای بر این نکته تأکید زیادی دارند و آن را به کار می‌گیرند.


 

ادامه نوشته

قسمتی از وصیتنامه: شهید محمد کاشیکا

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/9/21/116682_673.jpg

محل شهادت :شلمچه     

 علت شهادت :اصابت ترکش خمپاره به صورت وپهلو

خواهرانم :حجاب خودرا حفظ کنید که حجاب شما سدی است

در برابر استعمار وکوبنده تر از خون من است

شعبان ، ماه عاشقان

ولادت
ولادت حضرت مهدي صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه ، نيمه شعبان سال 255يا 256هجري بود پس از اينکه دو قرن و اندي از هجرت پيامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادي ( ع ) و امام يازدهم حضرت عسکري ( ع ) رسيد ، کم کم در بين فرمانروايان و دستگاه حکومت جبار ، نگراني هايي پديد آمد . علت آن اخبار و احاديثي بود که در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسکري ( ع ) فرزندي  تولد خواهد يافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشين ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . در احاديثي که بخصوص از پيغمبر ( ص ) رسيده بود ، اين مطلب زياد گفته شده و به گوش زمامداران رسيده بود   در اين زمان يعني هنگام تولد حضرت مهدي ( ع ) ، معتصم عباسي  ، هشتمين خليفه عباسي   ، که حکومتش از سال 218هجري آغاز شد ، سامرا ، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسي   قرار داد اين انديشه - که ظهور مصلحي پايه هاي حکومت ستمکاران را متزلزل مي نمايد و بايد از تولد نوزادان جلوگيري کرد ، و حتي مادران بيگناه را کشت ، و يا قابله هايي را پنهاني به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند - در تاريخ نظايري دارد . در زمان حضرت ابراهيم ( ع ) نمرود چنين کرد . در زمان حضرت موسي ( ع ) فرعون نيز به همين روش عمل نمود . ولي خدا نخواست . همواره ستمگران مي خواهند مشعل حق را خاموش کنند ، غافل از آنکه ، خداوند نور خود را تمام و کامل مي کند ، اگر چه کافران و ستمگران نخواهند در مورد نوزاد مبارک قدم حضرت امام حسن عسکري ( ع ) نيز داستان تاريخ به گونه اي   شگفت انگيز و معجزه آسا تکرار شد   امام دهم بيست سال - در شهر سامرا - تحت نظر و مراقبت بود ، و سپس امام يازدهم ( ع ) نيز در آنجا زير نظر و نگهباني حکومت به سر مي برد به هنگامي که ولادت ، اين اختر تابناک ، حضرت مهدي ( ع ) ، نزديک گشت ، و خطر او در نظر جباران قوت گرفت ، در صدد بر آمدند تا از پديد آمدن اين نوزاد جلوگيري کنند ، و اگر پديد آمد و بدين جهان پاي  نهاد ، او را از ميان بردارند   بدين علت بود که چگونگي احوال مهدي   ، دوران حمل و سپس تولد او ، همه و همه ، از مردم نهان داشته مي شد ، جز چند تن معدود از نزديکان ، يا شاگردان و اصحاب خاص امام حسن عسکري ( ع ) کسي او را نمي ديد . آنان نيز مهدي  را گاه بگاه مي ديدند ، نه هميشه و به صورت عادي


ادامه نوشته

فرستاده ای از تبار عشق

امام عصر

چگونگی تولد حجت (علیه السلام)

 

حکیمه خاتون گوید: پس از رحلت برادرم امام علی النقی (علیه السلام)  پیوسته به عادت مقرر خدمت امام زمان خود حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام)  می رسیدم روزی  نرجس خاتون آمد و گفت ای خاتون پا دراز کن که کفش از پایت بیرون کنم .

گفتم تویی خاتون و صاحب من هرگز نگذارم تو کفش از پایم بیروم آری و مرا خدمت کنی بلکه خدمتت را به به جان و دل پذیرایم.

چون حسن عسکری این سخنان را شنید گفت ای عمه، خدا تو را جزای خیر دهد.

چون غروب شد خواستم به خانه روم فرمود ای عمه امشب نزد ما باش که متولد می شود فرزند گرامیم که به او زنده می گرداند زمین را به هدایت و علم و ایمان بعر از آنکه مرده باشد به کفر و گمراهی.

گفت ار کی؟

فرمود از نرجس خاتون.

عرض کردم من آثار حمل در او نمی بینم.

فرمود مثل آن بانو مانند مادر موسی بن عمران است که آثار حمل در او ظاهر نبود.

صبح روز پانزدهم  شعبان آن حجه خدا پا به عرصه ی وجود نهاد و با ظهورش معجزات عدیده ظاهر شد.

 

مدت زندگی حضرت حجه (علیه السلام)  با پدر بزرگوارش حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام)

حضرت حجه (علیه السلام)  در سال 255 هجری متولد و امام حسن عسکری (علیه السلام)  در سال 260 هجری رحلت فرمود.

حضرت مهدی (علیه السلام)  مدت پنجاه سال در تحت تربیت ظاهری و باطنی پدر ارجمندش قرار داشتند و هنگام رحلت آن امام پنج سال از سن شریفش گذشته بود در کتاب سبائک الذهب ابو الفوز محم امین بغدادی مشهور به سویدی می نویسد:

م ح م د مهدی هنگام مرگ پدرش پنجاه ساله بود و دارای قدی معتدل و روی زیبا و موی نیک و بینی کشیده و پیشانی باز بود.

 

ادامه نوشته

شرايط ظهور امام زمان (عج)

مقصود از شرايط ظهور، همان شرايطى است كه تحقق روز موعود متوقف بر آنها است و گسترش عدالت جهانى به آنها بستگى دارد و مى توان تعداد اين شرايط را چنين دانست.

شرط اول: وجود طرح و برنامه عادلانه كاملى كه عدالت خالص واقعى را در برداشته باشد و بتوان آن را در هر زمان و مكانى پياده كرد و براى انسانيت سعادت و خوشى به بار آورده و تضمين كننده سعادت دنيوى و اخروى انسان باشد. روشن است كه بدون چنين برنامه و نقشه جامعى، عدالت كاملا متحقق نخواهد شد.

شرط دوم:
وجود رهبر و پيشواى شايسته و بزرگ كه شايستگى رهبرى همه جانبه آن روز را داشته باشد.

شرط سوم:
وجود ياران همكار و همفكر و پاسدار در ركاب آن رهبر واحد براى پياده كردن جهانى آن اهداف بلند. ويژگيهايى را كه اين افراد مى بايست واجد باشند، در همين شرط نهفته است زيرا اين افراد بايد داراى خصوصيات معينى باشند تابتوانند آن كار مهم را انجام دهند و گرنه هر گونه پشتيبانى كفايت نمى كند .

شرط چهارم:
وجود توده هاى مردمى كه در سطح كافى از فرهنگ و شعور اجتماعى و روحيه فداكارى باشند. تا در نخستين مرحله موعود گروه هاى اوليه پيروان حضرت مهدى (عج) را تشكيل دهند زيرا آن افراد با اخلاص درجه يك كه شرط سوم با وجود آنها محقق مى شود، گروه پيشرو جبهه جهانى هستند .
لازم به ذكر است كه شرايط چهار گانه فوق مربوط به پياده كردن عدالت خالص در روز موعود است ولى چنانچه نسبت به شرايط ظهور بسنجيم، يكى از آنهاكه وجود رهبر باشد، كم مى شود. و سه شرط ديگر باقى مى ماند  زيرا معنى ظهور آن است كه فرد آماده قيام در آن روز وجود دارد كه مى خواهد ظاهر شود و با گفتن اين كلمه شرط دوم را ضمنى پذيرفته ايم و خواه ناخواه سه شرط بيشتر باقى نمى ماند .

ادامه نوشته

منتظران مهدی موعود(عج)